Terima Kasih..
Saya akan memberi tunjuk ajar kepada ejen baru yang masih tidak berapa faham konsep ejen topup merangkap penjual topup.Sila inbox di facebook jika ada sebarang masalah dan pertanyaan.
Langkah Setelah Anda Berdaftar Sebagai Ejen
1. Apabila anda didaftarkan, anda akan menerima satu akaun khas untuk anda menjual topup. Satu ID akan diberikan, CONTOH : A0111. Dan PIN permulaan 1234. PIN tersebut anda boleh tukar mengikut citarasa anda mengikut format 4 angka, cara menukar no PIN boleh rujuk di TOPUP 3(FORMAT SMS).
2. Cuba periksa akaun anda dengan menaip BAKI dan hantar ke SERVER (Senarai no server ada di TOPUP 3(FORMAT SMS)). Anda akan terima mesej dari server mengenai maklumat akaun anda. Sekiranya baki anda RM0, anda perlu tambah modal sebelum anda boleh mula menjual topup. Cara tambah modal boleh lihat di TOPUP 3(FORMAT SMS~TAMBAH MODAL).
3. Sekiranya anda sudah mempunyai modal, anda dah boleh mula aktif menjual topup. Cara format SMS tambah nilai kepada pelangan boleh rujuk di TOPUP 3(FORMAT SMS).
4. Mungkin ada yang kurang faham bagaimana nak semak komisen. Sebenarnya komisen tidak boleh di semak macam menyemak baki. Komisen dapat dilihat sekiranya anda sendiri mengiranya. CONTOH :: Anda tambah modal sebanyak RM100, maknanya dalam akaun anda ada RM100, kemudian anda menjual sekaligus Topup celcom 100 untuk pakej komisen 3%. RM100 x 3% = RM3, Jadi, Harga ejen setelah ditolak komisen adalah RM97.00. Jadi server hanya akan tolak RM97 dari akaun anda, dan baki RM3 akan tetap dalam akaun sebagai modal anda. Kemudian anda tambah modal RM50 pula, Jadi, baki semasa anda sekarang akan jadi RM53 setelah ditambah komisen tadi. Dan begitulah untuk seterusnya.
5. Lain pula jika anda ada ejen, anda boleh semak baki komisen jualan ejen anda dengan menaip BAKI dan hantar ke server. CONTOH mesej yg diterima:: Nama anda, ID anda. Baki RM0 58.244 komisin RM0.4.154.taip Tukar.all utk tebus komisyen . Baki tersebut boleh di tukar menjadi modal anda.
6. Bagi Pakej/Level yang boleh daftar ejen, anda boleh daftar ejen, semak baki ejen atau upgrade ejen mengikut format sms di bahagian TOPUP 3(FORMAT SMS).
7. PLEASE NOTE!! Bagi ejen yang jarang Online atau yang jarang buka web ni untuk melihat FORMAT SMS. Sila salin atau take note format sms di mana-mana, contoh di handphone sebagai rujukan. Hanya note format yang penting contoh cara tambah nilai, cara semak baki dan cara tambah modal. Yang lain terserah pada anda. Dan sila guna no server yang sama dengan line no anda, contoh sekiranya anda Celcom anda hantar sms ke server celcom, kalau maxis ke maxis dan kalu Digi ke Digi. Server di sediakan 3 line bagi memudahkan/menjimatkan ejen menghantar mesej.
8. Lagi jimat sekiranya anda menggunakan YM. Sila daftar YM dahulu mengikut format sms di FORMAT SMS. Sekiranya pendaftaran YM anda GAGAL, Sila Call CARELINE untuk daftar secara manual, cas RM5 akan dikenakan sekiranya dilakukan secara manual.
Sebarang kemusykilan boleh SMS ke 017-5063735.
(Sebarang pertanyaan bagi masalah biasa)
Sekiranya anda ada masalah dengan SERVER atau produk. Boleh terus Call ke CARELINE di
0148307732 / 0145001261.
SENARAI AHLI:-
1.Assistant Manager (AM)
- NURUL | A03351 | JOHOR
- LILY | A03599 | KUCHING
- FATIHAH | A03600 | BATU PAHAT
- HAIFA | A04750 | TAIPING
- SOFIA | A04758 | BINTULU
2.Master (M)
-
-
-
3.Dealer (D)
-
-
-
4.Agent (A)
-
-
-
5.Retail (R)
-
-
-
6.First Retail (FR)
-
-
-
7.Second Retail (SR)
-
-
-
8.Third Retail (TR)
- DAYANG | A04746 | SANDAKAN
-
-
TOPUP 5(AHLI BARU)
Langgan:
Catatan (Atom)